TimeForSharepoint 2013 Wrocław

Apr
28

timeForSP_black

Konferencja ‘Time for Sharepoint’  zawitała do Wrocławia 12 kwietnia, aby po raz ostatni w piątej edycji konferencji podzielić się wiedzą na temat SharePointa. Wcześniej o SharePoint można było posłuchać w Gdańsku i w Warszawie. Organizatorem całego przedsięwzięcia jest Michał Bojko (SharePoint MVP), dzięki któremu mogliśmy spotkać się we Wrocławskim Centrum Transferu Technologii, aby móc posłuchać o SharePoint.

Konferencję rozpoczął Michał Nikołajuk, który podczas keynote opowiedział m.in. o plusach nowego SharePoint2013, o tworzeniu i korzystaniu z gotowych aplikacji oraz o tym, jak łatwo i przyjemnie jest korzystać z Office 365.

Pierwszą prelekcję pt. “Przepływy SharePoint Designer 2013 w SharePoint i EPM” opowiedział Wojciech Wróblewski, który prezentację rozpoczął od pokazania jedynego slajdu jaki posiadał, czyli kim jest i czym się zajmuje. Sesja była przeprowadzona w formie dema, czyli pokazania uczestnikom gotowego produktu, który został stworzony na potrzeby TimeForSharepoint, a następnie pokazaniu, w jak łatwy sposób samemu można stworzyć ten projekt. Nie trzeba wiedzy programistycznej, aby stworzyć projekt, ponieważ w SharePoint Designer korzystamy z gotowych rzeczy, które wystarczy prze-klikać.

Po krótkiej przerwie kawowej Andrzej Gnyp opowiedział o “Korzyściach z wdrożenia platformy pracy grupowej wspomaganej systemem workflow w środowisku SharePoint 2013. Petabajty danych w Microsoft SharePoint? Możliwe.”. W skrócie była to prezentacja produktu workflow firmy Passus. Dla mnie prezentacja nic nie wniosła, ponieważ odniosłam wrażenie, że prezentacja produktu była przedstawiona jak dla “głupiego” klienta. Dodatkowo żarty typu: “Kocham Sharepoint Foundation, ponieważ dzięki temu pieniądze idę dla mnie, a nie do Microsoftu” oraz unikanie odpowiedzi na pytania publiczności (który były ciekawsze niż sama prezentacja) wywołały u mnie niesmak co do całej prezentacji firmy.

Tuż przed przerwą obiadową Łukasz Grala przedstawił temat: “Raportowanie i wizualizacja danych analitycznych na platformie SharePoint 2013 i SQL Server 2012”.  Pokazał, jak wygląda wizualizacja i raportowanie danych, integracje MSSQL2012 (SP2) z SharePoint2013 oraz wizualizację danych za pomocą PowerView.

Prezentację “Search Driven Portal z SharePoint 2013” przedstawił Marek Czarzbon, podczas której mogliśmy zobaczyć w jaki sposób można korzystać z nowej funkcjonalności “Search”. Zostały pokazane takie aspekty jak: Ranking Model, FQL, ResultTypes i Templates, Query Rules z manipulacją wyników w “real time”, Custom Dictionary Extraction, Search Schemas na poziomie globalnym i Site Collection.

Ostatnią sesją było “Wprowadzenie do usługi Business Connectivity w SharePoint 2013”, poprowadzoną przez Mateusza Orłowskiego. Przedstawił on usługę Business Connectivity (BCS) na podstawie trzech scenariuszy:
1. Wyświetlanie zewnętrznych danych z aplikacji, web service’ów, oData.
2. Zapewnienie funkcjonalności w stylu pakietu Office (Kontakty, Zadania, Spotkania) dla zewnętrznych danych i usług.
3. Zapewnienie pełnej integracji z danymi, łącznie z zapisem poziomu SharePoint i pakietu Office.

Podczas konferencji można było wygrać koszulki, czapki, bluzy i kurtki przeciwdeszczowe. Dostałam nawet koszulkę, damską S (w męskim rozmiarze XXL 😉 ). Również Łukasz Grala, jako lider społeczności PLSSUG rozdał kupony zniżkowe na konferencję SQLDay2013.  Grupa Passus także miała nagrodę w postaci Nexusa, za wypełnienie ankiety. Niestety samo losowanie tej nagrody było żenadą, ponieważ wszystkie ankiety były rozłożone (czyli kartka A4 nie była złożona chociażby na pół), po czym wybranie spośród tych wszystkich jednej jedynej, która miała zagięty róg.

Polecam każdemu zainteresowany zaglądać na stronę TimeForSharepoint, gdzie będą umieszczane materiały z konferencji i prawdopodobnie również cały zapis z konferencji w formie wideo ze wszystkich miast.
I nawet irytacja na Grupę Passus nie zmieni nastawienia, że warto było być na konferencji TimeForSharepoint!

WordUp Wrocław #1

Mar
26

WordUp
W ubiegłą sobotę, tj. 26 marca we Wrocławiu odbyło się pierwsze spotkanie WordUp Wrocław, czyli spotkanie miłośników WordPressa. Podczas czterech sesji uczestnicy mieli okazję posłuchać prelekcji osób, które na co dzień pracują z WordPressem.

Pierwszą sesję poprowadził Marcin Kosedowski , który opowiedział o tym, w jaki sposób można zarządzać większą ilością WordPressów. Podczas prezentacji wywiązała się dyskusja m.in. o tym, w jaki sposób uzyskać copywriterów (i ile kosztuje napisanie jednego tekstu na bloga) oraz jak usprawnić pracę nad updetami kilkunastu wordpressów na raz. Chociaż trzeba przyznać, że więcej emocji wywarła sama prezentacja, a raczej zdjęcia do niej dołączone (które moim zdaniem odwracały uwagę od treści, szczególnie męską część uczestników).

Kolejną i jedyną prelegentką, była Agnieszka Bury, która przedstawiła prezentację “Lista grzechów głównych blogujących na WordPressie”.  Głównymi grzechami, jaki popełniają blogujący, to m.in. dodawanie zdjęć z domyślnymi opisami, które nic nie mówią, np. 0001.jpg. Kolejnym błędem jest dodawanie zbyt dużej ilości znaczników, która powinna zostać przeniesiona do plików css, a nie zawierać się w samym poście.

Sesja Grześka Durtana była jedyną sesją techniczną, podczas której została przedstawiony prototyp, który sam napisał, dotyczący posttype. Wywiązała się również dyskusja na temat, w jaki sposób udostępnić ten dodatek oraz o licencjach GPL i GPLv2.

Ostatnia prezentacja, prowadzona przez Wojtka Równanka była pt. “Nie samym kodowaniem człowiek żyje – czyli jak sprzedać WordPressa”. Podczas swojej sesji opowiedział, w jaki sposób pracuje, wywołując przy okazji kontrowersję dot. odsprzedawania usług (np. layoutów do stron). Rozmowa o etyce zawodowej i możliwościach sprzedawania WordPressa oraz wykupywania domen dla klientów na własne nazwisko przeciągnęła się ponad czas WordUp’a i podobno była kończona jeszcze na afterparty (na które niestety nie dotarłam).

Google for Entrepreneurs

Mar
20

We wrocławskim oddziale Google 16 marca  odbyło się spotkanie dla kobiet (choć pojawiło się kilku rodzynków), które planują założenie firmy lub tę firmę już założyły.

Spotkanie pod nazwą Google for Entrepreneurs miało na celu z jednej strony pokazanie, jak Google wspiera małe przedsiębiorstwa, szczególnie te, które są prowadzone przez kobiety, a po drugie oferuje krótkie warsztaty oraz pomoc konsultantów w wybranym przez siebie temacie dotyczącym własnej firmy.

Spotkanie było podzielone na dwie części: część teoretyczną oraz część warsztatową. Podczas prezentacji części teoretycznej, w większości prelegenci opierali się na krótkich filmikach, które wspomagały wyjaśnienie danych zagadnień.

Całe wydarzenie prowadziła Sofia Sharkova, która rozpoczęła od przestawienia dlaczego powstał program Google for Entrepreneurs (wideo), dlaczego ważna jest sieć społecznościowa,  a szczególnie Google+ oraz  jak dzięki Google AdWords można zyskać nowych klientów. Na przykładzie AdWords zostały przedstawione trzy filmiki o kobietach, które prowadzą swoją własną działalność i właśnie dzięki AdWords ich biznes się rozwinął (sklep Loopy Mango, tresura psów Happy Hound oraz cukiernia Heavenly Crumbs). Oczywiście organizatorzy zachęcali do tego, aby zobaczyć firmy, które odniosły sukces dzięki AdWords na stronie o historiach sukcesu małych firm.

Kolejnym punktem wydarzenia był panel dyskusyjny, na który zostały zaproszone trzy kobiety. Niestety, dwóch z nich nie znam, a w agendzie nie było szczegółów odnośnie tego punktu spotkania. Pierwsza kobieta otworzyła własną firmę, która zajmuje się turystyką, apartamentami do wynajęcia w różnych częściach świata. Druga, to fizykoterapeutka, która szuka klientów również poprzez Internet. Obydwie zachwalały AdWords, ponieważ dzięki temu narzędziu wiele osób do nich trafiło. Ostatnią osobą w panelu dyskusyjnym była Kasia Marchocka, która nie ma własnej firmy, ale za to jest liderką wrocławskich Geek Girls Caroots. Podczas panelu zostały omówione takie tematy, jak m.in. co skłoniło dziewczyny do otworzenia własnej firmy, jaka najtrudniejsza sytuacja im się przytrafiła oraz co sprawia, że dalej chcą prowadzić swoją działalność.

Po części obiadowej rozpoczęły się warsztaty związane z tym, jak rozwijać swój biznes, na co zwrócić uwagę i przede wszystkim jakie problemy można spotkać na swojej drodze. Najpierw zostały stworzone cztery grupy, następnie każda z grup musiała wymyślić jakie są największe problemy, które stoją na drodze przy tworzeniu własnego biznesu. Z pośród wszystkich problemów z każdej grupy został wybrany jeden problem (business gap). Każda z grup miała za zadanie zastanowić się, w jaki sposób rozwiązać problem, poprzez wypisanie na tablicy wszystkich pomysłów, jakie przychodzą do głowy. Na koniec należało wybrać jedno rozwiązanie i na jego podstawie stworzyć prototyp przedstawiający np. innowacyjność, konkurencyjność..

Po tych warsztatach w ciągu 3-4 tygodni z uczestnikami skontaktują się konsultanci, którzy bezpłatnie udzielą informacji na wybrany temat, który został zawarty w formularzu rejestracyjnym.

Więc czekam na kontakt od Google.. 🙂

Nowy blog

Feb
11

Postanowiłam stworzyć nowego bloga, który będzie dotyczył jedynie programowania, a dokładniej rozpocznę od podstaw w C#.

Oczywiście tego bloga nie mam zamiaru zaniedbywać i nadal będę tutaj opisywała “miękkie” wpisy, odnośnie konferencji, spotkań czy różne ciekawostki, które mnie zaintrygują.

A na dziś zapraszam do zapoznania się z nowym blogiem i opisem, dlaczego w ogóle nowy blog powstał 🙂

www.GosiaBorzecka.net

Technologiczna Pigułka 2012/2013

Feb
1

W ostatnim miesiącu miałam przyjemność poprowadzić po raz drugi prezentację pt. “Technologiczna Pigułka”. Prezentację prowadziłam dla trzech różnych grup:
1. Polish SQL Server User Group we Wrocławiu
2. Geek Girls Carrots we Wrocławiu
3. Krakowska Grupa Developerów .NET

Każda z grup dyskutowała podczas prezentacji na zupełnie inny temat. Grupa SQL’owej najbardziej przypadły do gustu patenty (które w Ameryce już są prawie na wszystko), applowskie mapy (które nie zostały zawarte w prezentacji) oraz rozwiązania open sourcowe i ich utrzymanie się na rynku.
Kobiety związane z nowymi technologiami skupiły się wokół tego, co wydarzyło się na rynku technologicznym (nad licencjami, nowościami w Windows 8 czy Visual Studio 2012 oraz nowościami w systemach, które w prezentacji nie zostały uwzględnione, jak Windows Server 2012) oraz o kontrowersjach związanych z dostępem do Internetu we wschodnich krajach.
Grupa developerów raczej w większości słuchała prezentacji, śmiejąc się z kilku ciekawostek. Dyskusja jednak była w tym samym momencie, co inne grupy, czyli to co będzie się działo na rynku technologicznym w roku 2013 (choć w większości grupa developerów uznała, ze nudne jest mównienie o Cloud Computing co roku, od kilku lat).

 

Prezentacja jest dostępna na moim skydrive: Technologiczna Pigułka

Wro Camp Pro #1

Dec
9

5 grudnia we Wrocławiu odbyła się pierwsza edycja Wro Camp Pro. Konferencja była skierowana do osób z branzy technologicznej, czyli wszystko to, co jest związane z nowymi mediami, grami, programowanie, startupami.

Na konferencję dotarłam z trzygodzinnym opóźnieniem, a sesje już były opóźnione o ok. godzinę. Wszystko przez to, że prelegenci mówili tyle ile chcieli, a nie zgodnie z harmonogramem.

Najlepsza prezentacją, jaką zapamiętałam podczas konferencji, była sesja dwóch blogerów, Tomasza Kudła i Bartosza Idzikowskiego ze StudiumPrzypadku pt. “Dobre pomysły nie biorą się z kosmosu, czyli dlaczego myślenie ma kolosalną przyszłość“. Opowiadali o tym, skąd czerpać pomysły, motywując przy okazji, że wyjście poza schemat może przynieść więcej korzyści niż moglibyśmy się spodziewać.

Kolejną prezentację poprowadził Radosław Paklikowski: “Lean startup, czyli czemu amerykańskie firmy robią to lepiej“. Podkreślił on w swojej prezentacji, że w Ameryce ludzie dostają więcej pieniędzy na swój startup i mają większe możliwości w jego rozwinięciu. Dodatkowo zaznaczył, ze błędem jest trzymanie się stricte biznesplanu, ponieważ realizacja potrafi nam go mocno zmodyfkować, a trzymanie się wcześniejszych założeń może przynieść więcej szkód niż korzyści.

Ewelina Malarowska z pracuj.pl opowiedziała o temacie:, „Kogo i jak poszukują pracodawcy z branży IT?“. Niestety, w większej części Pani nastawiła się na męskie grono słuchaczy. Przykładem może być nowa kampania pt. Żona programisty, która ma na celu dotarcie do programistów właśnie poprzez ich żony, dziewczyny itd.. Szkoda, że HRowcy zapominają, że na rynku jest również sporo kobiet, które są dobre w tym, co robią i kreowanie kolejnych stereotypów (zamiast pokazanie, że one nie istnieją), niestety wcale nie świadczy dobrze o firmie.

O “Interaktywnych systemach multimedialnych made in Wrocław” opowiedział  Maciej Mielcarek. Przedstawił, jak interaktywne systemy zaczynają wkraczać w rynek reklamy. Przykładem była butelka piwa, którą można obracać o 360 stopni (tylko, po co?). Ale ciekawej zrobił to SkyTower, który w swojej galerii handlowej wprowadził ekrany interaktywne z różnymi grami oraz informacjami dotyczącymi rozkładu i informacji poszczególnych sklepów.

Ostatnie dwie sesje, na których byłam były zorientowane wokół startupów. Pierwszy opowiedział Przemysław Skrzek o tym, czy to, co stworzyliśmy to “Jeszcze startup czy już firma? – Jak zachować energię w obliczu nieuchronnych zmian?. Kolejną sesją był Panel Dyskusyjny prowadzony przez pięciu Panów: Michała Łuczaka, Michała Olszewskiego, Michała Uhereka, Wojciecha Przyłęckiego oraz Pawła Szydziaka.

Po całodniowych wykładach miały odbyć się również warsztaty, na które można było zapisać się podczas przerwy.  I nawet zapisałam się na jeden warsztat, “Jak zostać idealnym testerem gier? Fakty, mity i tajemnice zawodu!“. Niestety, mimo zapewnień organizatora, że warsztaty rozpoczną się o godz 17.00, tak się nie stało. Powiedziano nam, że warsztaty rozpoczną się za 40 min, czyli jak jeszcze dwie opóźnione sesje zostaną przedstawione. Niestety, o godzinie 17.20 Nadal trwał Panel Dyskusyjny, więc zrezygnowałam z warsztatów, które mogłyby się przeciągnąć do późna (niestety nie wiem czy tak rzeczywiście było).

Podsumowując konferencję:

  1. Nagrody były dla każdego, kto zarejestrował swojego maila i informacja o wygranej przyszła na maila (Ja wygrałam bilety do kina, ale do wygrania były m.in. książki, gry, wstęp do AquaParku)
  2. Przerwy kawowe oraz obiad również był bez zarzutu. Na każdej przerwie były ciasteczka do przekąszenia, do wyboru kawa lub herbata. Zaś obiad składał się z ciepłej zupy do wyboru oraz sałatki i różnego rodzaju kanapeczek.
  3. Sesje były ciekawe (chociaż niektórzy prelegenci powinni wziąć pod uwagę, że mówią również do kobiet, które pracują w branży IT, a nie brać pod uwagę tylko Panów)
  4. Dużym minusem było nie pilnowanie czasu poszczególnych prelekcji oraz w międzyczasie zamiana harmonogramu sesji.

Jeżeli za rok konferencja będzie organizowana, to bardzo chętnie wybiorę się na nią po raz kolejny. Sami organizatorzy w mailach obiecali, że następnym razem będą pilnować czasu sesji prelegentów 🙂

Wydarzenia programistyczne

Sep
23

Nowe sezony wydarzeń społecznościowych zazwyczaj rozpoczynają się w październiku. Jednak we Wrocławiu już we wrześniu rozpoczeły się spotkania wrocławskiej grupy .NETowej, prowadzonej przez Pawła Łukasika.

Wroc.NET spotyka się dwa razy w miesiący, w trzeci wtorek miesiąca, na którym są prowadzone wykłady lub warsztaty. W pierwszy wtorek miesiąca zaś są spotkania luźne, przy piwie, owiane nazwą GeekDinner.

Oprócz spotkań face2face, są spotkania również online, których moderatorem jest Jarosław Stadnicki. Spotkania są w czwartki o godz. 21 i jak nazwa grupy wskazuje, OWION (O wszystkim i o niczym) można porozmawiać o programowaniu, projektach i wszystkim co jest związane z .NETem (choć nie tylko). Na spotkanie można dostać się  poprzez TeamViewer, a id spotkania to: m36-375-925.

W październiku odbędtkania związane z .NET:

5 października w Krakowie odbędzie się DevDay2012, konferencja organizowana przez firmę ABB. Skierowana jest ona dla programistów i osób związanych z tworzeniem oprogramowania, które chętnie dzielą się swoją wiedzą i chcą ją poszerzać poprzez doświadczenia innych osób. Na konferencji pojawią się takie osoby (sławy!), jak:  Scott HanselmanMark Rendle czy Rob Ashton.

20 październik będzie związany z całodniowymi warsztatami Codɘ Rɘtrɘat, organizowanymi przez Wroc.Net. Cały dzień kodowania Gry w życie w parach (co 45 zmiana “par”, aby można było uczyć się od siebie). Język programowania nie jest ważny. Warsztaty mają na celu poprawienie swojego warsztatu programistycznego, np. poprzez efektywne rozwiązywanie problemów czy stosowanie TDD.

A oprócz wydarzeń związanych z .NETem, w Warszawie 28 września odbędzie się Facebook Developer World HACK 2012, czyli pół dnia poświęcone na wykłady o budowaniu aplikacji na iOS, Androida i innych mobilnych, webowych aplikacji związanych z facebookiem oraz tworzeniu gier. Druga połowa dnia będzie zaś poświęcona na kodowanie.

Nowy sezon rozpoczyna się bardzo dynamicznie, pozwalając na rozwijanie swoich umiejętności programistycznych oraz nauka wielu nowych rzeczy! Dodatkowo możliwość poznania nowych ludzi, którzy chcą i dzielą się swoją wiedzą. Jedyne, co można napisać, to do zobaczenia na wydarzeniach dla programistów, organizowanych głównie przez programistów! 🙂

SQL in the City

Sep
18

Wakacje już prawie dobiegły końca i czas powrócić dnia codziennego, urozmaiconego bogatymi wydarzeniami. Ale o tym w kolejnym poście. Ten post chciałam poświęcić relacji z konferencji SQL in the City, która odbyła się na początku lipca w Londynie. Zorganizowana została przez firmę RedGate, która tworzy narzędzia wspomagające przede wszystkim pracę z SQL Serverem.

Ze względu na dużą ilość chętnych osób, konferencja zamiast jednego dnia, odbyła się w dwa dni. Drugiego dnia były przedstawione te same sesje co pierwszego, aby każdy, kto miał chęć i ochotę mógł uczestniczyć w tym wydarzeniu.

Jak było na SQL in the City można zobaczyć w spocie przygotowanym przez RedGate: http://play.buto.tv/ZtD4y

Dla mnie najciekawsze były sesje ze ścieżki developerskiej, takie jak  “Social Media, Business Intelligence, and Bridging the SSMS-VS Divide” prowadzone przez Noemi Moreno i Toma Austin, “Top Tips for Writing Better T-SQL stored procedures” przedstawione przez Granta Fritchey czy “Deployment Horrors and How to Avoid Them” opowiedziane przez Dave’a Ballantyne.

Nie zapomniano również o części integracyjnej, podczas której każdy mógł wypić lokalne piwo czy wino. Każdy uczestnik w czasie tej części dostał wybraną przez siebie książkę z RedGate w formie papierowej. Książki są również dostępne w wersji elektronicznej na stronie RedGate.
Główną nagrodą zaś rozlosowaną na sam koniec były dwa bilety na PASS do Stanów Zjednoczonych.

Za rok kolejne SQL in the City w Londynie, w którym mam nadzieje również będę uczestniczyć.
Dlaczego? Ponieważ jest to darmowa impreza, ze świetnymi ścieżkami i ciekawymi ludźmi lubiącymi opowiadać o tym co robią z SQL Serverem.

Women in Technology 2011/2012

Jul
9

Czas podsumowań przeważnie jest robiony na koniec roku, kiedy z niecierpliwością czeka się na wybicie północy i sztuczne ognie, zwiastun Nowego Roku. Postanowiłam (na przekór) podsumowanie działalności Women in Technology zrobić teraz, kiedy za oknem bucha żar i z niecierpliwością czeka się na wieczorno/nocne burze, kiedy marzy się o plaży i kąpieli albo zdobywaniu szczytów gór. Kiedy większość rzeczy nierealnych w zimie, można bez problemów realizować teraz, kiedy ma się więcej energii i chęci na poszerzanie swoich możliwości.

Women in Technology również wiele zrobiło przez ten rok, m.in. co miesiąc spotykałyśmy się, aby poruszyć różne tematy, zarówno te techniczne, jak i rozwojowe. Z technicznych było m.in. podsumowanie roku 2011 i zapowiedzi na 2012 wraz z nadchodzącymi wydarzeniami, rozmowa na temat Project Managment/Agile PM, czy jak podejść do egzaminów technicznych i czy warto. Z tematów rozwojowych poruszyłyśmy kwestie, w jaki sposób można przyciągnąć sukces, jak rozpocząć przygodę z własną działalnością gospodarczą, jak radzić sobie ze stresem czy jak rozwiązywać konflikty i negocjować oraz w jaki sposób robić prezentację, prezentować czy przekazywać żmudne, nudne wyniki finansowe w ciekawy sposób.

Miałyśmy również jedno spotkanie łączone, tzn. zrobiłyśmy dwie sesję, z których jedna była w Gdyni (tutaj podziękowania dla Gosi Rembas za przygotowania wszystkiego po stronie Trójmiasta), druga w Warszawie. Za pomocą portalu VirtualStudy.pl mogliśmy w jednym momencie być w obydwu miejscach na raz 😉

Oczywiście dzięki współpracy z VirtualStudy.pl większość sesji jest nagrywana i można do nich zawsze wrócić.

Na naszych spotkaniach miło było gościć Panów, którzy również byli prelegentami i którzy zgłosili już swoje chęci do prowadzenia kolejnych prelekcji, m.in. z SQL, programowania WindowsPhone, Office2010, wirtualizacji.

Oprócz comiesięcznych spotkań udało się zorganizować dwa projekty: DigiGirlz i Women in Technology Panel.

DigiGirlz, to już III edycja projektu wspierającego młode kobiety do tego, aby nie bały się iść tam gdzie chcą oraz przekazujący, że stereotypy, mimo iż są powtarzane, są przedstawiane raczej w formie żartu niż rzeczywistości. Projekt DigiGirlz była realizowany wraz z Fundacją Perspektywy oraz akcją Dziewczyny Na Politechniki! już po raz drugi i można było posłuchać wykładu WiTek w Toruniu, Poznaniu oraz Wrocławiu.

Również, tak jak w zeszłym roku zostałyśmy opisane w specjalnym wydaniu Perspektyw w celu pokazania młodym dziewczynom, że da się być specjalistą i dodatkowo być kobietą (czyli nie żadną “świnką morską”)

Drugim projektem, jaki udało nam się zorganizować przy wsparciu grupy PLSSUG był Women in Technology Panel podczas SQLDay2012. Był to pierwszy panel w Polsce, na którym wystąpiły również zaproszone prelegentki z Anglii (Jen Stirrup) oraz Austrii (Carmen Pentek). Wraz z publicznością zostały poruszone takie tematy, jak edukacja w Polsce, Anglii  i Austrii, droga do kariery oraz sposób wychowania dzieci i narzucania im od małego społecznych ról. Szczegółowy opis panelu można znaleźć na stronie www.ewity.pl.

Po tak wyczerpującym roku przyszedł czas na wakacje, czas na szukanie nowych wyzwań, pomysłów, projektów, a co najważniejsze realizacja tych pomysłów, które już się zrodziły i są przygotowywane, aby pokazać je większemu gronu 🙂

Wydarzenia SQL’owe

Jul
6

Na początku maja (dokładniej 8-9) miałam okazję być na międzynarodowej konferencji SQL Server 2012 & SharePoint Connections w Kongresshaus Berchtesgaden. Przepiekna miejscowość, tuż przy Alpach, przy granicy austryjackiej nie zachęcała w ogóle do tego, aby uczestniczyć w wykładach.

A było z czego wybierać, ponieważ o tej samej godzinie odbywały się aż cztery prelekcje jednocześnie. Mnie osobiście zaciekawiły sesje dotyczące nowości w SQL 2012, między innymi: Chrisa Webba, który opowiedział o różnych ciekawych dodatkach do SQL’a i Excela; Margarity Noumovej, która ukazała ColumnstoreIndexes na podstawie wersji SQL Server Code Name “Denali”; czy Constantina Kleina, który w swojej sesji w telegraficznym skrócie pokazał większość nowości wprowadzonych do nowej wersji SQL 2012.

Udało mi się również wygrać dwie nagrody, niemieckojęzyczną książkę: Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services oraz Amazon Kindle, na którym przeczytałam już sporo książek, jak chociażby Sagę o Wiedźminie 😉

Kolejna konferencją, która odbyła się już pod koniec maja we Wrocławiu był SQL Day 2012, podczas którego można było posłuchać specjalistów SQL Server, nie tylko z Polski. Swoje prelekcje mieli między innymi.: Jen StirrupDenny CherryŁukasz Grala, Neil Hambly, Chris Testa-O’Neill czy Marek Adamczuk i Paweł Potasiński.

Mimo, iż konferencja była płatna, to organizatorzy doszli do wniosku, że na wzór niektórych zagranicznych konferencji społecznościowych warto, aby ludzie, których firma nie wysłała na konferencję albo nie są w stanie zapłacić za nią mogli chociaż jednego dnia dotrzeć na konferencję. Więc wszyscy Ci, którzy mogli w ostatniej chwili dotrzeć na SQLDay w sobotę, cieszyli się z możliwości uczestnictwa w ciekawych sesjach.  Wszystko będzie dostępne na stronie PLSSUG’a i jego kanale youtube. Czekamy teraz na kolejną edycję SQLDay’a już za rok.

Podczas 61 spotkania PLSSUG Warszawa miałam okazję prezentować wraz z Pawłem Potasińskim temat: “ColumnstoreIndexes w SQL 2012”. Mimo iż Paweł zagadał mnie, sesja się udała. Materiały można pobrać tutaj lub szczegółowo przeczytać pierwsze podejście do ColumnStoreIndexes na blogu Pawła.

13 i 14 lipca w Londynie odbędzie się konferencja organizowana przez RedGateSQL in the City, na której będą do wyboru trzy ścieżki: Database Admin Track, Red Gate Track, Developer Track. Zamierzam uczestniczyć w ścieżce Developer Track i chętnie napiszę relację na blogu tuż po powrocie z konferencji! 🙂