Podczas instalacji serwera Exchange Server 2010 w środowisku mieszanym (Exchange Server 2007, Exchange Server 2003) pojawił się problem podczas instalacji roli Hub Transport lub Client Access. Problem związany jest z brakiem lub problemem z wbudowanym kontem email FederatedEmail.4c1f4d8b-8179-4148-93bf-00a95fa1e042@domena.
“This problem occurs because the federated built-in e-mail account that links to the computer account no longer exists. Or, the federated built-in e-mail account in the Active Directory directory service is corrupted.”
Żeby instalator przeszedł trzeba konto zweryfikować konto z poziomu ADSIEdita, a najlepiej utworzyć je od nowa, bo pewnie ktoś je usunął :). By default jest ono tworzone podczas przygotowania środowiska AD za pomocą setup /prepareAD.
Konta można wyciągnąć PowerShellem:
Get-Mailbox –Arbitration
Jak zatem naprawić problem z usuniętym lub uszkodzonym kontem FederatedEmail?
1) Konto mogło być wyłączone – wtedy możemy wydać polecenie: Enable-Mailbox SystemMailbox{e0dc1c29-89c3-4034-b678-e6c29d823ed9} –Arbitration. Problem zostaje naprawiony.
2) Jeśli konto jest włączone i nie działa możemy utworzyć je na nowo – usuwamy FederatedEmail.4c1f4d8b-8179-4148-93bf-00a95fa1e042 z poziomu ADSIEDIT. Default Naming Context i lokalizujemy kontener CN=Users. Usuwamy konto.
3) Teraz możemy wykonać PowerShella, który utworzy nam konto: New-Mailbox -Arbitration -Name FederatedEmail.4c1f4d8b-8179-4148-93bf-00a95fa1e042 -UserPrincipalName FederatedEmail.4c1f4d8b-8179-4148-93bf-00a95fa1e042@<Default_Accepted_Domain> lub Setup.Com /PrepareAD.
Podobna procedura obowiązuje, jeśli ktoś przypadkiem usunie nam konta systemowe Exchange:

– FederatedEmail.4c1f4d8b-8179-4148-93bf-00a95fa1e042”

-“SystemMailbox{1f05a927-8668-4003-adad-9b80758e86db}”

– “SystemMailbox{e0dc1c29-89c3-4034-b678-e6c29d823ed9}”