• Blip ^majkrosoft

    Wystąpił błąd: [404] Not Found
  • Twitter @majkrosoft


9 March 2012

Czy Bing może przewidywać jakich wyników wyszukiwania aktualnie najbardziej potrzebujemy? Microsoft Research Cambridge, a dokładniej Grupa Socio-Digital Systems badała jak ludzie korzystają z Internetu i jak można zaimplementować w Bingu “silnik decyzyjny” skonstruowany tak, aby przewidywał co zamierzamy wyszukiwać lub co może nas najbardziej interesować. Projekt ten prezentowany jest w tym tygodniu na TechFest organizowanym przez Microsoft Research.

Widząc ten artykuł na pewno zaintrygowała Was grafika u samej góry. W projekcie, który proponuje Grupa z Cambridge wynik wyszukiwania jest właśnie taką “roślinką”. Wraz ze wzrostem zainteresowania roślinka rośnie. Jednak to nie jedyna propozycja Microsoft Research na wyniki wyszukiwania. Obecnie chcąc podzielić się wynikiem wyszukiwania ze znajomymi musimy kopiować długi, pełen różnych znaków adres. Jednak Microsoft chce to zmienić, aby dzielenie się wynikami wyszukiwania było wygodne i proste w odczytaniu. Posłużyć ma do tego opcja łączenia wyników wyszukiwania w paczki, po pierwsze w celu zachowania ich na później, a po drugie, by dzielić się nimi z innymi. Na grafice poniżej widzicie właśnie koncept takiego wyszukiwania.

Wydaje mi się, że to co proponuje Microsoft idzie w dobrą stronę. Jednak na rezultaty ich pracy przyjdzie nam jeszcze poczekać. Zaprezentowane tutaj sposoby wyszukiwania to tak na prawdę wierzchołek góry lodowej. Gigant z Redmond w swoich laboratoriach pracuje nam mnóstwem innych rozwiązań. Jednak według mnie te dwa, które Wam zaprezentowałem zasługują na szczególną uwagę.

YouTube Preview Image
Metorio