• Blip ^majkrosoft

    Wystąpił błąd: [404] Not Found
  • Twitter @majkrosoft


28 January 2012


To, co jeszcze rok temu wydawało się nieosiągalne. Dziś okazuje się, że jest w zasięgu ręki. Listopad 2010, wyszedł Kinect for Xbox. Nie minęło pół roku, a znaleźli się zapaleńcy, którzy przełamali zabezpieczenia i podpięli Kinect’a do PC. Tak zrodziła się idea Kinect for Windows. Microsoft został przyparty do muru, ponieważ pewnie nie spodziewali się tak szybkiego złamania Kinect’a. Dlatego nie czekali ani chwili i po kilku miesiącach pojawiła się pierwsza beta wersja Kinect SDK. I zaczęło się… Programiści prześcigali się w pomysłach na wykorzystanie Kinect’a poza grami.

Tak zrodził się Kinect Effect:

YouTube Preview Image

Do pełni szczęścia brakowało tylko jednej rzeczy. Kinect’a, który będzie dedykowany tylko i wyłącznie do PC’ów. Tak też się stało na CES’ie zapowiedziano, że 1 lutego takie urządzenie będzie miało swoją premierę. Czym Kinect for PC będzie się różnił od Kinect’a for Xbox? Będzie posiadał dwa tryby, w jakich będzie działał. Chodzi tu dokładnie o minimalną wymaganą odległość, w jakiej będzie wykrywał osobę. Pierwszy domyślny będzie taki sam jak w obecnym Kinect’cie. Natomiast drugi tryb “bliski” będzie wykrywał osobę podobno już w odległości mniej więcej 50cm od urządzenia.
Można pomyśleć, czego Nam więcej potrzeba. I tutaj Was zaskoczę brakuje Kinect’a wbudowanego w laptopa. Gdy MS ogłosił, że zamierza wypuścić Kinect’a for PC rozmawialiśmy z Oskarem na temat wbudowania go w niekoniecznie laptopy, ale również telewizory czy monitory.Jak się dowiedziałem Windows 8 będzie rewolucyjny nie tylko pod względem interfejsu. Plotki, do których dotarłem głoszą jakoby Microsoft w tajemnicy z Asus’em przygotowywał laptopa z wbudowanymi nad ekranem kamerkami z Kinect’a. Na razie wiadomo tylko, że to prototypy.

 

Jednak gdy tak pomyśleć to Kinect w połączeniu z Metro UI w Windows 8 będzie ciekawym dodatkiem do komputera. Nie będzie wtedy potrzebny ekran dotykowy. Kinect będzie odpowiednio przekształcał ruchu naszych rąk na konkretne dzialania. Może nie tylko rąk, ale np. oczu. Wystarczy popatrzyć się w dane pole, a kursor od razu tam się pojawia. I teraz najlepsze. Mrugnięcie prawą powieką to symulacja prawego przycisku myszy, a lewą powieką lewego przycisku myszy ; )

 

Co sądzicie o tym pomyśle?

 

.

Metorio
  1. Majkrosoft - pierwszy polski blog o Microsofcie
    01/02/2012, 20:01

    […] nawet klawiaturę, ale to już mniej prawdopodobne. Najbardziej Was pewnie ciekawi wspomniany w poprzednim poście “bliski” tryb. Jak on się prezentuje i jak Kinect w obu tych trybach widzi […]