• Blip ^majkrosoft

    Wystąpił błąd: [404] Not Found
  • Twitter @majkrosoft


4 July 2011


Finały światowe w tym roku odbędą się w Nowym Jorku. Rozpoczną się już za kilka dni, bo już 7 lipca. Studenci z całego świata będą rywalizować ze sobą w przeróżnych kategoriach związanych szczególnie z programowaniem. Jak, co roku tematami wokół których drużyny powinny oscylować to problemy milenijne określone przez ONZ. W tej edycji spośród ponad 100 drużyn z przeszło 70 państw nasza reprezentacja jest druga co do wielkości i liczy sobie aż pięć zespołów z czterech polskich uczelni.

Pierwszy zespół, jaki nas zaprezentuje to studenci z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Można powiedzieć, że to weterani ImagineCup ze swoim projektem Trident startowali w dwóch kategoriach Software Design oraz we wspomnianej Interoperability. W pierwszej z wymienionych kategorii zajęli jako Terrarium czwarte miejsce, natomiast jak się domyślacie w drugiej kategorii będą reprezentować nasz kraj w Nowym Jorku jako DemosceneSpirit. W tamtym roku również część obecnego zespołu startowała w kategorii Software Design.

Teraz kilka słów o projekcie:

Trident to projekt, który pomaga w rozwiązywaniu problemów związanych z sytuacjami powodziowymi. Składa się z trzech modułów, z których każdy odpowiada innemu aspektowi tego zjawiska atmosferycznego:

eLevee to system monitoringu wałów, który wykorzystuje DeltaTPR2 – sondy wilgotności gleby obecnie stosowane w rolnictwie. Sondy te pozwalają dokładnie wskazać segmenty gleby najbardziej narażone nanadmierne i groźne nasycenie wodą.
TRIPS (TRIdent Parallel Simulations) pozwala na symulację powodzi na dużej powierzchni. Jest to moduł dostępny na Windows Azure i umożliwia skalowalność i dostępność z całego świata. Aplikacja wykorzystuje mapy wysokości NASA SRTM jako dane wejściowe, więc może symulować zalania prawie 80% powierzchni Ziemi za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
PeoplesQuest – trzeci moduł Trident umożliwia nawiązywanie kontaktu między powodzianami, organizacjami charytatywnymi i chętnymi do pomocy ludźmi, a to wszystko dzięki wykorzystaniu opcji uwierzytelniania portalu Facebook oraz narządzia Silverlight Bing Maps.

Te trzy moduły uzupełniają się wzajemnie. W konkretnym scenariuszu, po ciężkich opadach moduł eLevee wykrywa wysokie ciśnienie hydrostatyczne i nasycenie wody wewnątrz wałów chroniących miasto. Dzięki tak wczesnemu ostrzeżeniu jest jeszcze czas, aby wzmocnić strukturę grobli w tym miejscu i zatrzymać wodę przed obszarem zabudowanym. PeoplesQuest w tym czasie pozwala zebrać ochotników do pomocy przy wzmocnieniu wałów. Dzięki uruchomionej jednocześnie symulacji można przewidzieć, które obszary należy ewakuować w pierwszej kolejności, jeśli woda przedostałaby się do miasta mimo podjętych działań.

Oprócz tego specjalnie dla naszych czytelników mam krótki wywiad z DemosceneSpirit. Zaglądajcie do nas codziennie, będę codzienni publikował po jendej drużynie plus oczywiście krótki filmik ; )
YouTube Preview Image

Metorio