Nasza-klasa i Śledzik

Jakiś czas temu na naszej klasie pojawił się nowy twór o nazwie Śledzik. Dla „wtajemniczonych” jest to kopia ściany na Facebooku. Dla nie znających Facebooka, Śledzik jest to taka rozbudowana księga gości, która działa bardziej „globalnie”. Działa to tak, że
jak Ty albo ktoś z Twoich znajomych napisze coś na Twoim Śledziku, wszyscy
znajomi będą ten wpis widzieć. Następnie mogą go komentować i/lub oznaczyć gwiazdką.
Właśnie to oznaczanie gwiazdką zostało wg mnie rozwiązane najgorzej, ponieważ
po kliknięciu ikony pojawia się okienko z pytaniem czy rzeczywiście chcemy dany
wpis oznaczyć. Bardzo funkcjonalne podejście.

Przejdę jednak do sedna, gdyż nie chcę tutaj pisać o tym czy Śledzik jest dobry czy zły. Chociaż jeśli ktoś pragnie poznać moją opinie, to mogę przyznać, że wg mnie jest to pomysł chybiony. Ale to o czym chcę napisać, to jak kolejny raz, sprytnym ludziom udało
się podejść trochę naiwnych użytkowników. Chodzi mi o wpisy w stylu:

„UWAGA!!! KOD NA
LIKWIDACJE ŚLEDZIA **0238146829### SKOPIUJ CAŁOŚC DO SWOJEGO ŚLEDZIA PO CZYM
WYLOGUJ SIĘ Z NK I ZALOGUJ PONOWNIE_I PO S P R A W I E!!!!! TO DZIAŁA”

Jak mniemam tego typu teksty są dziełem ludzi stojących za portalem nasza-klasa.
Nie wiem tylko w jaki sposób trafiają one do użytkowników, którzy następnie je
rozpowszechniają. Może jest to kolejna forma marketingu opierająca się na
znanej zasadzie „Niech mówią o nas nawet źle, ale ważne, żeby mówili”. Być może
jest to wymysł jednego z użytkowników, żeby pośmiać się z innych. W każdym bądź
razie osoby, które próbowały tej metody na wyłączenie Śledzika potwierdziły, że
ona nie działa.

Mogę się mylić, ale tego typu „łańcuszki” są pewnie na ręke portalowi. W
statystykach wyjdzie, że wielu użytkowników jednak korzysta ze Śledzika, więc
jest to projekt trafiony. Tym bardziej pewnie obroni się on przed usunięciem.
Także, jeśli naprawdę chcemy aby coś zostało usunięte, może po prostu
przestańmy z tego korzystać. Jeśli dany produkt/usługa nie znajdzie
użytkowników, to nie będzie istniało finansowe uzasadnienie, żeby go
kontynuować. A chyba nikt nie ma wątpliwości, że dla większości (żeby nie
napisać dla wszystkich) firm jest to główny czynnik przy podejmowaniu decyzji.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *